vrijdag 24 oktober 2014

Director's cut

Als een volleerde regisseur waakt kleine broer erover dat niet van de vaste scenario's wordt afgeweken.

Zo ook met de douche.

Take 1.

Ik zet de douche aan.
Niet te warm.

Kleine broer gaat naar het toilet.
Onder de douche.

Ik laat hem even alleen.
Kom hem inzepen.

Ik laat hem even alleen.
Ik kondig aan dat hij nog even mag spelen onder de douche.

Kleine broer sluit de kraan.
Ik leg een handdoek klaar op het toilet.
Een tweede handdoek hou ik klaar.

Ben je klaar, mama?
Ligt alles klaar?

Hij opent de douchedeur.
Ik wikkel hem in de handdoek.
Zet hem op het toilet.
Droog kleine broer af.

Kleine broer gaat nog eens naar toilet.
En dan wacht hij op de trap op mij.

Klaar voor het volgende scenario.
Het bedritueel.

Kleine broer.
Hoofdrolspeler en regisseur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten